Θεματική περιοχή και περιεχόμενο

Σκοπός του περιοδικού ΕΡΚΥΝΑ είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη του επιστημονικού διαλόγου και στη διάδοση της επιστημονικής γνώσης που παράγεται κυρίως στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το περιοδικό φιλοδοξεί να προσελκύσει και να δημοσιεύσει πρωτότυπες εργασίες, οι οποίες κυρίως προωθούν:

α)  τη σύνδεση της έρευνας με την εκπαιδευτική πράξη,
β)  την επισκόπηση σημαντικών θεμάτων της εκπαίδευσης και
γ)  προτάσεις καλών παιδαγωγικών πρακτικών.

Ειδικότερα, η θεματολογία του περιοδικού προσδιορίζεται από τα πεδία των ενδιαφερόντων των διαφόρων ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών ως συνέπεια της δράσης τους στο σχολικό αλλά και στο ευρύτερο επιστημονικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

Για λειτουργικούς λόγους οι εργασίες κατατάσσονται σε δέκα (10)  θεματικά πεδία που άπτονται των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αλλά και γενικών θεμάτων όπως Παιδαγωγικών (Γενική Διδακτική, Αξιολόγηση, Εκπαιδευτική Έρευνα κ.λπ.) ή Γενικών Εκπαιδευτικών (Ειδική Αγωγή, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Καινοτόμες Δράσεις κ.λπ.). Το σώμα των κριτών έχει προσδιοριστεί σύμφωνα με την κατάταξη αυτή των θεματικών πεδίων. Επιπλέον, οι εργασίες εκτός από τη δημοσίευσή τους στο σχετικό τεύχος, αναρτώνται και στο αντίστοιχο θεματικό πεδίο, ώστε να διευκολύνεται ο αναγνώστης στην εύρεση αυτών που τον ενδιαφέρουν άμεσα.

Κάθε εργασία αποστέλλεται σε δύο τουλάχιστον ειδικούς κριτές. Οι εργασίες γίνονται αποδεκτές με την προϋπόθεση ότι οι συγγραφείς θα επιφέρουν τις αναγκαίες τροποποιήσεις σύμφωνα με τις υποδείξεις των κριτών και της επιτροπής έκδοσης.  Για την αξιολόγηση των εργασιών χρησιμοποιείται η μέθοδος της «τυφλής» διαδικασίας κρίσης. Αυτό σημαίνει ότι το όνομα του συγγραφέα του άρθρου δεν αποκαλύπτεται στους κριτές και ότι, αντίστοιχα, τα ονόματα των κριτών δεν αποκαλύπτονται στο συγγραφέα. Πιστεύουμε ότι αυτή η διαδικασία διευκολύνει την ανεξάρτητη και δίκαιη αξιολόγηση όλων των εργασιών που υποβάλλονται στο περιοδικό.

Οι εργασίες που αποστέλλονται πρέπει να διακρίνονται από καθαρότητα σκέψης, ακριβολογία και έλλειψη περιττολογίας. Οι συγγραφείς να οργανώνουν την ύλη με προσοχή και να βεβαιώνονται ότι η ουσία της εργασίας τους θα γίνει αντιληπτή και από αναγνώστες που δεν έχουν απαραίτητα τα ίδια επιστημονικά ενδιαφέροντα και γνώσεις με αυτούς.

Οι συγγραφείς θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι οι εργασίες που αποστέλλουν, για να γίνουν κατ΄ αρχάς δεκτές, θα πρέπει να τηρούν επακριβώς το πρότυπο εργασιών και τις οδηγίες μορφοποίησης αυτού. Συνιστάται να συμβουλεύονται επίσης το φύλλο κρίσης που δίνεται στους κριτές.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s